DO GÓRY
WRÓĆ
PMR W MEDIACH
Monitoring mediów
#0
1393

Branża transportowa - więcej upadłości

5 Listopada 2018

Jak wyliczają eksperci Euler Hermes, aż o 29 procent wzrosła liczba upadłości firm sektora transportowego w 2018 roku w stosunku do roku ubiegłego. Dwóch europejskich dużych przewoźników nawołuje do podniesienia cen usług średnio o 6 procent. Ma to być odpowiedź na rosnące koszty paliw, korki, zatory płatnicze oraz problemy ze znalezieniem chętnych do pracy.

Branża transportowa w Polsce przeżywa poważny kryzys, jak wynika z danych dostępnych w Monitorach Gospodarczych i Sądowych. od początku roku do końca lipca upadło w Polsce 580 firm. Najwięcej upadłości stanowią firmy z sektora transportowego oraz produkcyjnego. Dla wszystkich firm to 14 procentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. w branży transportowej oraz produkcyjnej wzrost wynosi aż 29 procent.

Eksperci za stan rzeczy winią pogarszające się warunki biznesowe - problemy z zatorami płatniczymi, niewystarczająca liczba kierowców oraz rosnące koszty paliwa, a także nowe regulacje na rynkach unijnych (płaca minimalna oraz standard pracy kierowców). Coraz więcej Polaków wybiera pracę u przewoźników zagranicznych, likwidując własne działalności, małe firmy rodzinne.

Tymczasem niemiecki Nagel Group oraz węgierski Waberers zgodnie nawołują wszystkich przewoźników do podniesienia stawek usług transportowych o średnio 6 procent. Ich zdaniem to minimum, które ma pokryć rosnące koszty prowadzenia biznesu - nie da się już bardziej zoptymalizować zużycia paliwa i kosztów logistyki transportowej, tak aby nie obarczać nimi klienta ostatecznego.

Wg. doradców restrukturyzacyjnych analizujących płynność przedsiębiorstw i zagrożenia dla różnych sektorów biznesu, branża transportowa obok budowlanki znajduje się obecnie w najtrudniejszej sytuacji od wielu lat.

- Przewoźnicy drogowi doświadczają kumulacji niekorzystnych czynników biznesowych. Rośnie ryzyko związane z upadłością, chwilową oraz długotrwałą niewypłacalnością, a większość małych firm rodzinnych korzystających ze spedytorów zewnętrznych, nie ma mocy sprawczej negocjowania cen i warunków płatności - tłumaczy Małgorzata Anisimowicz, prezes PMR Restrukturyzacje.


Materiał ukazał się w gazecie Truck & Business:

dnia 2 listopada 2018:

» Więcej upadłości w branży TSL



« WRÓĆ DO PMR W MEDIACH

KATEGORIE
POPULARNE
POLECAMY