DO GÓRY
WRÓĆ
BRANŻE W KTÓRYCH DZIAŁAMY

Handel detaliczny i hurtowy

Handel detaliczny i hurtowy znajduje się obecnie w sytuacji zmian związanych z zredefiniowaniem dotychczasowych strategii, modeli biznesowych, jak i operacyjnych. To zmiany uwzględniające skupienie się na uzyskaniu rentowności, wskazującej na bezpieczeństwo płynności w warunkach wzrostu kosztów, trudności w pozyskaniu pracowników i konkurencji cenowej, oraz zwiększenie efektu skali m.in. za sprawą technologii.

Kluczowe trendy konsumenckie mający bezpośredni wpływ na sektor, to:
- digitalizacja sprzedaży i procesów, gdzie istotne znaczenie w rozwoju biznesu uczestników rynku ma nie tylko świadomość wykorzystania kanału e-commerce, ale także m-commerce (handel poprzez urządzenia mobilne) czy s-commerce (handel wspomagany przez social media)
- wykorzystanie nowych technologii w zakresie wzrostu efektywności zarządzania przedsiębiorstwem, jak wdrażanie automatyzacji, czy też systemów informatycznych usprawniających procesy produkcyjne oraz controllingowe
- zmieniające się nawyki i preferencje konsumentów, w tym świadomego uczestnictwa w ochronie środowiska i wyboru produktów pod względem ich pochodzenia, procesu produkcji oraz warunków zatrudnienia pracowników
- oczekiwania konsumentów odnośnie specjalnych ofert i rabatów


Różnorodność biznesów i etapów rozwoju firm z sektora handlu detalicznego i hurtowego, wymaga indywidualnego podejścia do zakresu zmian, jednakże brak aktywności przedsiębiorstw w procesach rynku, może wiązać się z prawdziwymi kosztami, których odzyskanie będzie niemożliwe. Właściwe zdefiniowanie strategii produktowej, zdefiniowanie kluczowych atrybutów przewagi konkurencyjnej, czy też w kryzysowej sytuacji – zawarcie układu z wierzycielami i kompleksowa obsługa restrukturyzacji to obszary, w których wzmacniamy możliwości rozwoju przedsiębiorstw z sektora handlowego.

Za pośrednictwem naszych wyspecjalizowanych zespołów oferujemy doradztwo w obszarach:



Kontakt:



« WRÓĆ

WYBIERZ BRANŻĘ