Знайдіть нас на Facebook

Шукайте нас в Instagram

ПМР у засобах масової інформації: 1679

Upadłość konsumencka – seniorzy mają problem

Największy problem z ubieganiem się o umorzenie długów mają osoby powyżej 60 roku życia. Dane BIK i BIG infoMonitor z ostatnich 3 lat wskazują, że trend powoli ulega zmianie – we wnioskach o UK od 2015 do końca 2018 zwiększył się z 32 do 39 proc. udział osób po 56 roku życia. Z czego wynika niechęć osób starszych do UK? Dlaczego nie zgłaszają się do sądów z wnioskami mimo krytycznych problemów finansowych?

Specjaliści upadłości konsumenckiej PMR Restrukturyzacje SA wskazują, że zdecydowana większość osób starszych, dzisiejszych emerytów, którzy z różnych przyczyn popadli w poważne kłopoty finansowe, ukrywa ten fakt przed znajomymi i rodziną, o ile to możliwe. Większość z nich także nadal nie rozumie, jak działa instytucja upadłości konsumenckiej i jak z niej skorzystać. Trzecią barierą jest wypełnienie wniosku o UK, który zawiera sporo trudnych prawniczych pojęć, oraz zebranie dokumentacji niezbędnej do przedstawienia obecnego stanu swojego zadłużenia.

– Wstyd, skomplikowany wniosek oraz niewiara w powodzenie procesu to najwięksi wrogowie starszych osób w potrzebie
– komentuje sytuację Joanna Nowicka, specjalistka ds. upadłości konsumenckiej w PMR Restrukturyzacje SA.– Starsze osoby zrobią naprawdę wszystko, aby ukryć swoje długi. Walczą o płacenie wszystkich rachunków na czas, sprzedając wszystko, co się da, i pożyczając od lichwiarskich firm, parabanków, pogłębiając tylko swoje problemy – dodaje Joanna Nowicka.

Według większości specjalistów, aby cały proces przywracania ludzi do normalnego życia, wyciągania ich z sytuacji ukrywania się przed windykatorami i komornikami sprawnie działał, potrzebne są ludzkie zrozumienie, empatia i wsparcie w trakcie całego procesu ubiegania się o upadłość konsumencką. Ten ludzki wymiar trudny jest do określenia przez ustawę i najczęściej zaspokajany przez osoby najbliższe oraz doradców restrukturyzacyjnych, prawników, osoby, które pośredniczą w przeprowadzeniu tego procesu.

– Ustawodawca oprócz ciągłej liberalizacji przepisów czy obniżenia sądowej stawki wniosku do 30 złotych likwiduje kolejne bariery ograniczające dostęp do instytucji UK dla osób najbardziej potrzebujących – tłumaczy Małgorzata Anisimowicz, prezes Реструктуризація ПМР SA.
Materiał ukazał się w serwisie portalspozywczy.pl:

dnia 26 marca 2019:
» Seniorzy mają problem z upadłością konsumencką

ПМР у засобах масової інформації

9+
років на ринку

100+
провадження

1000+
клієнти

Форма контакт

    Адміністратором ваших персональних даних, наданих у контактній формі, є PMR Restrukturyzacje S.A. з головним офісом у Варшаві. Надані персональні дані будуть оброблені з метою надання відповіді на Ваш запит. Інформація про ваші права, правові підстави для обробки ваших персональних даних та період, протягом якого ваші дані зберігаються "знаходяться тут.

    Дзвони:
    +48 22-30-05-105
    +48 22-30-05-106 (факс)

    Пиши:
    kancelaria@pmr-restrukturyzacje.pl

    Приходьте до нас:
    Вулиця Проста, 70
    00-838 Варшава

    Години відвідування:
    З понеділка по п'ятницю: 9:00 - 13:00
    Середа: 13:00 - 16:00

    Знайдіть нас на Facebook

    Шукайте нас в Instagram

    PMR Restructuring S.A. @ 2024

    ukUkrainian