0
0

E-commerce or bankruptcy

Share this article:

For large and well-known chain shops and popular brands, there comes a time when there is no future without online sales, without combining channels through omnichannel. Paradoxically: those only now entering the world of online sales can benefit from the annuity of the late comer, gaining an immediate competitive advantage.

According to the latest edition of the annual report 'Global Powers of Retailing 2018: transformative change, reinvigorated commerce', prepared by consultancy Deloitte, although as much as 90 per cent of global sales still take place in traditional shops, the battle for customers is increasingly taking place in digital channels.

Z danych Deloitte wynika, że 56 centów z każdego dolara wydanego w sklepie tradycyjnym to efekt kontaktu klienta z kanałami cyfrowymi. Trzy lata wcześniej było to 36 centów. Ci, którzy kupują w różnych kanałach, wydają ponad dwa razy więcej niż ci, którzy robią zakupy jedynie w sklepach tradycyjnych. Oznacza to, że detaliści muszą całościowo planować działania i funkcjonować we wszystkich kanałach, niezależnie od tego, czy ostateczna sprzedaż odbywa się w sklepie stacjonarnym, czy w Internecie.

And this is where the key word comes in: omnichannel. It is about serving the customer in an integrated way across all possible channels. We do not divide customers into online and stationary. If a customer buys online, he or she can return in a stationary shop and make complaints via Facebook. The most commonly used channels are the World Wide Web, online shop, stationary shops, social media, mobile devices, mailing, call centres, home services, as well as games consoles or smart TV.

Lizard Media is constantly monitoring and researching the extent of omnichannel implementations in various industries. The reports "Omnichannel research in Poland" show that the shop chains of the leaders of certain industries in Poland, DIY shops, i.e. Castorama, Leroy Merlin or Jula, are very advanced in customer service in all possible channels. They integrate online shopping, offline shopping, customer service, complaints and returns, as well as all the information that comes to the customer through official channels. Representatives from other industries, such as jewellery retailers, as well as bookshops or grocery shops, are raising their level of implementation at a rapid pace.

At stake is not only the development of an online sales market worth more than PLN 40 billion (in 2017), but sales in all channels, including the traditional one - stationary shops.

Problems of large traditional brands

As PMR Restructurings SA specialists point out, there is a whole group of traditional Polish brands operating for many years in the retail sector that still do not have an online shop, losing market share and initiative from year to year.

– Firmy te to często biznesy rodzinne, w których tradycyjny model sprzedaży i filozofia oparta na dużej sieci sklepów stacjonarnych kultywowane są od 20-30 lat. Ich właściciele, często osoby w średnim wieku lub starsze, nie rozumieją zmieniającej się rzeczywistości, nowych przyzwyczajeń konsumenckich i obsługi klienta poprzez różne kanały – mówi Małgorzata Anisimowicz, prezes PMR Restructuring SA.– W efekcie firmy o olbrzymich tradycjach i dorobku, często innowacyjnym na rynku, stają w obliczu bankructwa ze względu na zapóźnienia technologiczne i brak chęci do inwestowania w sprzedaż online – dodaje Małgorzata Anisimowicz.

The material appeared on brief.co.uk:

4 May 2018:
" E-commerce or bankruptcy

Share this article:

PMR in the media

pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
years on the market
0 +
proceedings
0 +
customers
0 +
en_GBEnglish
Scroll to Top