0
0

The debtors' register is making slip-up after slip-up. It was supposed to help, but it multiplies problems

Share this article:

Ministerstwo Sprawiedliwości uruchomiło Krajowy Rejestr Zadłużonych (KRZ) na początku grudnia 2021 r. Po raz pierwszy w jednym miejscu miały znaleźć się kluczowe dane i dokumenty odnośnie postępowań upadłościowych i restrukturyzacyjnych. Cały proces miał być znacznie szybszy i prostszy. Ale na razie projekt zalicza wpadkę za wpadką. Skarżą się pracownicy sądów, wierzyciele i restructuring advisors.
Fault after fault
– Usuwane usterki wciąż zastępowane są nowymi. Takie odczucia mamy zarówno my, jako doradcy restrukturyzacyjni, jak i pracownicy sądów, z którym jesteśmy w stałym kontakcie. Wielka szkoda, że w takiej wersji system nie został dopuszczony do praktycznych testów, podczas których można byłoby wyeliminować wiele niedociągnięć – mówi Małgorzata Anisimowicz, kwalifikowany doradca restrukturyzacyjny i prezes PMR Restructuring Management Board. (…)
– Skuteczność postępowania naprawczego w dużej mierze uzależniona jest od szybkości działania i płynnego obiegu dokumentów. W sytuacji, gdy do systemu nie można dodać pojedynczego pliku lub dana osoba nie zostaje wyposażona w niezbędne uprawnienia, proces się zatrzymuje, co działa na niekorzyść zadłużonego – mówi Małgorzata Anisimowicz. – Niestety w przypadku KRZ podobne sytuacje się mnożą – dodaje.

Published on the website and in the paper edition of Rzeczpospolita with expert commentary by Małgorzata Anisimowicz, CEO of PMR Restructuring and a qualified restructuring advisor.

This article appeared in the daily newspaper Rzeczpospolita, Paper edition: 43/2022(12198):21 February 2022. We invite you to read the full version:" Debt registry scores slip-up after slip-up. It was supposed to help, but it multiplies problems

Share this article:

PMR in the media

pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
years on the market
0 +
proceedings
0 +
customers
0 +
en_GBEnglish
Scroll to Top