The biggest problem with applying for debt relief is for people over 60. BIK and BIG infoMonitor data from the last 3 years shows that the trend is slowly changing - in UK applications from 2015 to the end of 2018, the proportion of over 56s has increased from 32 to 39 per cent. What is the reason for older people's reluctance to UK? Why are they not making applications to the courts despite critical financial problems?
Specjaliści upadłości konsumenckiej PMR Restrukturyzacje SA wskazują, że zdecydowana większość osób starszych, dzisiejszych emerytów, którzy z różnych przyczyn popadli w poważne kłopoty finansowe, ukrywa ten fakt przed znajomymi i rodziną, o ile to możliwe. Większość z nich także nadal nie rozumie, jak działa instytucja upadłości konsumenckiej i jak z niej skorzystać. Trzecią barierą jest wypełnienie wniosku o UK, który zawiera sporo trudnych prawniczych pojęć, oraz zebranie dokumentacji niezbędnej do przedstawienia obecnego stanu swojego zadłużenia.
According to most experts, in order for the whole process of restoring people to a normal life, getting them out of a situation of hiding from debt collectors and bailiffs to work smoothly, human understanding, empathy and support are needed throughout the process of applying for consumer bankruptcy. This human dimension is difficult to define by statute and is most often catered for by those closest to them and by restructuring counsellors, lawyers, people who mediate the process.
Call:
+48 22-30-05-105
+48 22-30-05-106 (fax)
Write:
kancelaria@pmr-restrukturyzacje.pl
Visit us:
70 Prosta Street
00-838 Warsaw
Visitor hours:
Mon-Fri: 9:00 - 13:00
Wednesday: 13:00 - 16:00
Find us on Facebook
Find us on Instagram
PMR Restructuring S.A. @ 2024