0
0

Simplified restructuring needs to be extended to further forms of support

Share this article:

The simplified restructuring procedure, which can be used by indebted companies from June 2020, has significantly accelerated the recovery of Polish companies during the pandemic. However, what should still change in this regard?

How many companies have benefited from simplified restructuring?

Uproszczone postępowanie restrukturyzacyjne zostało wprowadzone jako tymczasowe rozwiązanie w czerwcu 2020 roku, wraz z tarczą antykryzysową 4.0. Okazało się ono jednak na tyle efektywne, że rząd już po kilku miesiącach przystąpił do prac nad nowelizacją prawa restrukturyzacyjnego, z uwzględnieniem wprowadzenia simplified restructuring na stałe. Dziś jest już pewne, że simplified restructuring, w znowelizowanej formie, zostanie z nami na dłużej – od pierwszego grudnia br. zastąpi ją nowe postępowanie o zatwierdzenie układu.

– Z tego narzędzia skorzystało już w Polsce ponad 700 zadłużonych firm i dziś stanowi ono najczęściej wybieraną formę restrukturyzacji w naszym kraju. Trudno jednak się temu dziwić. Uproszczona restrukturyzacja znacząco przyspiesza proces naprawy przedsiębiorstwa, trwa maksymalnie cztery miesiące, a w dodatku toczy się praktycznie bez udziału sądu. Warta uwagi jest także jej duża skuteczność. Ze statystyk wynika, że zdecydowana większość spraw zakończyła się już układem z wierzycielami. W tym samym czasie wiele klasycznych postępowań nie zdążyłoby się nawet na dobre rozpocząć – podkreśla Małgorzata Anisimowicz, kwalifikowany doradca restrukturyzacyjny i prezes zarządu spółki PMR Restrukturyzacje.

The article appeared on mojafirma.infor.pl:30 July 2020. We invite you to read the full version:" Simplified restructuring needs to be extended to further forms of support

Share this article:

PMR in the media

pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
years on the market
0 +
proceedings
0 +
customers
0 +
en_GBEnglish
Scroll to Top