0
0

New Restructuring Law - one cannot rest on one's laurels now

Share this article:

Expert comment:
"The New Opportunity Policy and the closely related Restructuring Law - these are two big steps towards changing the philosophy of the approach to insolvency. A change from a culture of liquidation to a culture of restructuring. Two big, but nevertheless only first steps. We still have a lot of work ahead of us to change the mentality of entrepreneurs so that they use tools from the wide range of new restructuring procedures much more frequently and at the earliest possible stages of the crisis.

To also change the approach of judges, so that they approach restructuring cases with more sensitivity and less formalism as matters of 'living economy', for which sometimes two days are the be-or-not of business - and not as cases aimed at the inevitable, yet ungenerous dispensation of justice, where a ruling in a month is even the 'blink of an eye'.

Zmiany wymaga również postrzeganie syndyków z dotychczasowego „likwidatora” – na faktycznie skutecznego ” doradcę restrukturyzacji”. Działania te będą więc wymagały jeszcze dużego nakładu pracy i środków finansowych na szkolenia, na niezbędną kampanię społeczną, ale i na badania nad problematyką restructuring and bankruptcyfor the creation of good practice and professional standards.

Stąd też gratulując wszystkim dużego sukcesu, jakim jest ustanowienie nowego prawa restrukturyzacyjnego, apeluję jednocześnie do Resortów – Ministerstwa Sprawiedliwości i Ministerstwa Gospodarki, ale i Skarbu Państwa czy Finansów, by nie „spoczęły na laurach” i kontynuowały wysiłek, mający na celu skuteczne wdrożenie procedur restrukturyzacyjnych, bodźców finansowych i fiskalnych, stymulujących szybszą i efektywniejszą restrukturyzację Polish enterprises.

Share this article:

PMR in the media

pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
pmr-restructuring
years on the market
0 +
proceedings
0 +
customers
0 +
en_GBEnglish
Scroll to Top