Find us on Facebook

Find us on Instagram

PMR in the media: 1686

More and more transport company insolvencies

The rate of insolvencies in the transport industry is accelerating. The industry has many challenges, one of the biggest being new EU regulations. In order to survive, it may be necessary to merge smaller companies into larger entities. Between January and July 2018, 580 companies went bankrupt in Poland. This represents an increase of up to 29 per cent compared to the same period in 2017.

Specjaliści tłumaczą tę sytuację pogarszającymi się warunkami biznesowymi. Te zaś to zatory płatnicze, rosnące koszty paliwa, niewystarczająca liczba kierowców oraz nowe regulacje na rynkach unijnych (płaca minimalna oraz standard pracy kierowców).

Następstwem tego jest sytuacja, że coraz więcej Polaków wybiera pracę u przewoźników zagranicznych, likwidując własne działalności, małe firmy rodzinne.

Firmy transportowe doświadczają kumulacji niekorzystnych czynników biznesowych. Rośnie ryzyko związane z upadłością, chwilową oraz długotrwałą niewypłacalnością, a większość małych firm rodzinnych korzystających ze spedytorów zewnętrznych nie ma mocy sprawczej negocjowania cen i warunków płatności – tłumaczy Małgorzata Anisimowicz, prezes PMR Restrukturyzacje.

In this situation, the time seems inevitable for an increase in transport service rates. This is being demanded, among others, by two large European carriers - the German Nagel Group and the Hungarian Waberers

Both are unanimous in calling on all hauliers to raise their transport service rates by an average of 6 per cent. This, they argue, is the minimum to cover the rising cost of doing business.
According to hauliers, fuel consumption and transport logistics costs cannot be optimised any further so that they are not passed on to the end customer.

A reshuffling can also be expected in the industry. The small ones, in order to survive, have to start merging.

– Rynek pracownika oraz coraz większe skomplikowanie europejskich procedur transportowych sprawiają, że duże wyspecjalizowane firmy spedycyjne są chętniej wybierane przez klientów niż indywidualni przewoźnicy. Jednym z rozwiązań części problemów zwiększającym konkurencyjność na rynku byłoby łączenie zasobów małych firm rodzinnych i konstruowanie wspólnej oferty dla klientów ostatecznych – uważa Anisimowicz.
The material appeared on wnp.pl:

18 September 2018:
" Polish transport companies are collapsing. It is getting worse

PMR in the media

9+
years on the market

100+
proceedings

1000+
customers

Form contact

    The administrator of your personal data provided in the contact form is PMR Restrukturyzacje S.A. with its registered office in Warsaw. The personal data provided will be processed in order to respond to your enquiry. Information about your rights, the legal basis for processing your personal data and the period for which your data is stored "are located here.

    Call:
    +48 22-30-05-105
    +48 22-30-05-106 (fax)

    Write:
    kancelaria@pmr-restrukturyzacje.pl

    Visit us:
    70 Prosta Street
    00-838 Warsaw

    Visitor hours:
    Mon-Fri: 9:00 - 13:00
    Wednesday: 13:00 - 16:00

    Find us on Facebook

    Find us on Instagram

    PMR Restructuring S.A. @ 2024

    en_GBEnglish