Jakie pomysły mają firmy na przetrwanie w kryzysie?
Z badania firmy ubezpieczeniowej Wiener „Małe, średnie firmy – wielkie wyzwania na 2023” wynika, że to, jak przedsiębiorstwa reagują na niekorzystną sytuację gospodarczą, zależne jest od ich wielkości.
Okazuje się, że największe przedsiębiorstwa, zatrudniające co najmniej 50 pracowników, rzadziej niż mniejsze decydowały się na podwyżki cen produktów i usług (57 proc. dużych firm vs. 67 proc. małych). Skupiały się na budowaniu poduszki finansowej (39 proc.), a co trzecia wystąpiła o dotacje. Duże firmy trzy razy częściej niż najmniejsze decydowały się na ubezpieczenie majątku firmy (31 proc. dużych vs. 9 proc. małych firm) oraz poszerzenie działalności w Polsce (28 proc.) i za granicą (16 proc.). Co piąta przeniosła działalność do internetu.
Natomiast najmniejsze firmy (zatrudniające 1–9 pracowników) na kryzys zareagowały podwyżką cen usług. Zdecydowało się na to aż 67 proc. właścicieli przedsiębiorstw. Małe biznesy w odpowiedzi na niekorzystną sytuację gospodarczą musiały również ograniczyć inwestycje – przyznało to aż 6 na 10 firm. Częściej również zmniejszyły wydatki na reklamę (38 proc. małych firm vs. 23 proc. średnich firm). 12 proc. właścicieli ograniczyło działalność swojej firmy w Polsce, a co dziesiąty – także za granicą.
O szczegółach badania pisze @Rzeczpospolita

Menu
Zobacz również
- Grupa Volkswagen wciąż zmaga się z kryzysem w łańcuchach dostaw
- Co czwarty pracownik w fabryce silników elektrycznych w Tarnowie straci pracę
- Na skutek kryzysu mikrofirmy szukają finansowania z zewnątrz
- Pełne magazyny, puste portfele – tak wygląda obecna sytuacja polskich rolników
- Polacy zamykają i zawieszają firmy
- Kryzys w branży transportowej
- Kryzys po cichu uderza w zakłady mleczarskie
- Branża drzewna alarmuje, że na rynku polskiego drewna panuje kryzys
- Potężny kryzys na rynku mieszkaniowym
- Przez polską gastronomię przechodzi tsunami
dowiedz się więcej»