Znajdź nas na Facebooku

Znajdź nas na Instagramie

Aktualności

PMR w mediach: 1642

Upadłość konsumencka – fakty i mity

Jak pokazują statystyki, od początku 2016 roku, czyli wejścia w życie nowego prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego, już prawie 20 tys. osób w Polsce skorzystało z możliwości oddłużenia poprzez upadłość konsumencką. Liczne kancelarie prawne i doradcy ogłaszają się w Internecie, mediach, na ulotkach i plakatach, twierdząc, że procedura jest bardzo prosta, a każdy, kto nie radzi sobie z długami, może się od nich uwolnić.

Jak potwierdzają doradcy restrukturyzacyjni, prawnicy oraz rosnąca liczba osób, które korzystają z procedury oddłużenia, nowe prawo działa, szczególnie w przypadku osób bez majątku, które w kłopoty finansowe wpadły w wyniku utraty pracy w starszym wieku, choroby, czasami naiwności.

– Od początku 2016 roku procedura upadłości konsumenckiej została dostosowana do praktycznego wykorzystania dla tysięcy osób, które nie są w stanie trwale spłacać swoich zobowiązań

– mówi Małgorzata Anisimowicz, prezes PMR Restrukturyzacje SA.

– Ustawa wprowadzająca praktyczne rozwiązania dla takich osób daje szansę wyjścia z długów na prostą w sposób legalny, bez ukrywania się przed komornikami, windykatorami czy wierzycielami. Chodzi o politykę nowej szansy i przywracanie znaczącej liczby ludzi (ostrożne szacunki mówią o kilkudziesięciu tysiącach osób rocznie) do normalnego życia w społeczeństwie

– dodaje Małgorzata Anisimowicz.

Znacznie gorzej jest z dłużnikami z majątkiem, zwłaszcza tzw. trudno zbywalnym. Zanim sąd przyzna im status upadłego, syndyk musi spieniężyć ich majątek, dokonać podziału środków finansowych wobec uprawnionych wierzycieli, a w niektórych przypadkach wydzielić środki finansowe na potrzeby mieszkaniowe wnioskodawcy. W rzeczywistości ta procedura jest długotrwała i należy mieć świadomość, że postępowanie w zakresie upadłości konsumenckiej nie trwa kilka miesięcy, lecz czasami nawet 2 lata i dłużej.

Materiał ukazał się w serwisie finanse.senior.pl:

dnia 28 lutego 2019:
» Upadłość konsumencka. Fakty i mity

PMR w mediach

9+
lat na rynku

100+
postępowań

1000+
klientów

Formularz kontaktowy

    Administratorem Państwa danych osobowych, które zostały umieszczone w formularzu kontaktowym, jest PMR Restrukturyzacje S.A. z siedzibą w Warszawie. Przekazane dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na Państwa zapytanie. Informacje o Państwa prawach, podstawie prawnej przetwarzania danych osobowych oraz okresie ich przechowywania »znajdują się tutaj.

    Zadzwoń:
    +48 22-30-05-105
    +48 22-30-05-106 (fax)

    Napisz:
    kancelaria@pmr-restrukturyzacje.pl

    Odwiedź nas:
    ul. Prosta 70
    00-838 Warszawa

    Godziny przyjęć interesantów:
    Pon-Pią: 9:00 - 13:00
    Środa: 13:00 - 16:00

    Znajdź nas na Facebooku

    Znajdź nas na Instagramie

    PMR Restrukturyzacje S.A. @ 2024

    pl_PLPolish