Toggle accessibility panel
Alt 0
Accessibility settingsAlt S
Top accessibility panelAlt 1
Right accessibility panelAlt 2
Bottom accessibility panelAlt 3
Left accessibility panelAlt 4
Show keyboard shortcuts accessibility panelAlt 5
Toggle keyboard shortcuts accessibility panelAlt 6
Reset all accessibilityAlt Q
Change font sizeAlt A
Increase font sizeAlt +
Reset font sizeAlt X
Decrease font sizeAlt -
Change line height Alt H
Increase line heightAlt U
Reset line heightAlt J
Decrease line heightAlt M
Change letter spacingAlt >
Increase letter spacingAlt R
Reset letter spacingAlt F
Decrease letter spacingAlt V
Change word spacingAlt <
Increase word spacingAlt E
Reset word spacingAlt D
Decrease word spacingAlt C
Readable fontAlt G
Highlight titles Alt T
Text zoomAlt Z
Invert colorsAlt I
Bright contrastAlt W
Dark contrast Alt B
Keyboard navigationAlt K
Big white cursor Alt Y
Big black cursor Alt N
Prevent animationAlt P
Skip to page content
0
0

Analiza PMR Restrukturyzacje – Firmy nie muszą bać się nieuczciwych wniosków o upadłość

Udostępnij ten artykuł:

Nowe prawo upadłościowe i restrukturyzacyjne, funkcjonujące od 1 stycznia 2016 r. dało realną możliwość obrony przed składaniem wniosków o upadłość przez nieuczciwą konkurencję lub jako szantaż. To istotna zmiana, która pozwala uczciwym firmom na skuteczniejszą obronę przed informacyjnymi skutkami takiego wniosku oraz utratą dobrego wizerunku.

Wejście w życie nowego Prawa Upadłościowego i Restrukturyzacyjnego z początkiem tego roku reguluje nie tylko kwestie faktycznych bankructw i restrukturyzacji firm, ale także wniosków o upadłość, które bezpodstawnie składane są przez nieuczciwych wierzycieli, aby zaszkodzić firmie.
Typowym przykładem może być sytuacja w której dostawca usługi nie wywiązuje się należycie ze swojej umowy, ale żąda od zleceniodawcy zapłaty za usługę. Firmy wchodzą w spór, który rozwiązywany jest albo poprzez rozmowy polubowne, albo proces sądowy. Zdarza się jednak, że zniecierpliwiony dostawca usług, aby wymusić na swoim zleceniodawcy zapłatę należności i zakończenie sporu składa do sądu wniosek o upadłość firmy informując przy tym klientów, czasami poprzez media, czasami nawet przez bezpośredni kontakt z klientami i kontrahentami firmy, że firma jest bankrutem.

Takie działanie często skutkuje poważnym uszczerbkiem na wizerunku firmy. W mediach pojawiają się informacje o złożeniu wniosku o upadłość i dla wielu kontrahentów, nie znających tego typu praktyk oraz szczegółów procesu upadłościowego, liczą się tylko dwa słowa – nazwa firmy oraz bankructwo.

– Takie zachowania niestety nie należą do rzadkości – potwierdza Małgorzata Anisimowicz, wiceprezes PMR Restrukturyzacje S.A. oraz doświadczony doradca restrukturyzacyjny. – Zwykle gdy po tego typu groźbę sięga się na poziomie rozmowy jest ona próbą szantażu, gdy jednak firmy są już w sporze sądowym od długiego czasu, czasami chodzi już tylko o skrzywdzenie drugiej strony.

– tłumaczy Małgorzata Anisimowicz.

Udostępnij ten artykuł:

PMR w mediach

pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
lat na rynku
0 +
postępowań
0 +
klientów
0 +
pl_PLPolish
Przewiń do góry