Czy wniosek o upadłość tylko elektronicznie

Udostępnij ten artykuł:

Od dnia 01 grudnia 2021 roku w życie wszedł system telekomunikacyjny Krajowy Rejestr Zadłużonych i to za jego pośrednictwem odbywa się wszelka komunikacja w postępowaniach upadłościowych i restrukturyzacyjnych. W związku z tym co do zasady wnioski upadłościowe powinny być składane w formie elektronicznej za pośrednictwem Krajowego Rejestru Zadłużonych.

Jak w takim razie prawidłowo złożyć wniosek upadłościowy?

W pierwszej kolejności należy założyć Profil w Krajowym Rejestrze Zadłużonych. Następnie należy wybrać odpowiedni rodzaj pisma z katalogu, a następnie go uzupełnić poprzez wskazanie danych dłużnika, danych jego wierzycieli jak również wielkości zobowiązań oraz daty wymagalności tych zobowiązań. Wnioskodawca musi również wskazać jaki majątek posiada, jakie były jego koszty utrzymania w ciągu sześciu miesięcy przed złożeniem wniosku oraz jakie były jego przychody. Należy też złożyć oświadczenie o braku negatywnych przesłanek do otwarcia postępowania upadłościowego.

Po kompletnym wypełnieniu wniosku należy opłacić wniosek. Po opłaceniu można składać wniosek za pośrednictwem systemu.

Udostępnij ten artykuł:

Scroll to Top