Grupa Volkswagen wciąż zmaga się z kryzysem w łańcuchach dostaw

Grupa Volkswagen przyznaje, że wciąż odczuwa skutki pandemii Covid-19, wojnę w Ukrainie i związany z nimi kryzys w dostawach czipów. Kryzys mija, ale ważniejsza od niego jest przyszłość i zapobiegnięcie następnemu. Niemiecki koncern opracował więc nową strategię zakupu części elektronicznych, tak by zapewnić sobie ich dostawy w długoterminowej perspektywie 📈

📣„Dokładna wiedza na temat użytych półprzewodników pozwala nam lepiej określić globalny popyt i dostępność tych komponentów. Podkreśla to zarządzanie ryzykiem, które w przyszłości obejmie poziom poszczególnych części elektronicznych i pomoże nam wcześnie wykrywać wąskie gardła i ich unikać. W przypadku strategicznie ważnych półprzewodników, a nawet planowanego rozwoju Grupy w przyszłości, będziemy polegać na bezpośrednich zakupach od producentów półprzewodników” – powiedział Dirk Große-Loheide, członek zarządu ds. zakupów samochodów osobowych Volkswagen i członek zarządu Grupy Volkswagen.

Jak informuje koncern, we wszystkich markach powołano specjalny Komitet ds. Zaopatrzenia w Półprzewodniki (SSC), w skład którego weszli przedstawiciele działów zaopatrzenia i rozwoju marek, a także Volkswagen Group Components i CARIAD. W przypadku pojawienia się tzw. wąskich gardeł w dostawach komponentów elektronicznych firma chce szybciej identyfikować i wdrażać alternatywne rozwiązania techniczne 🚨 Postawa niemieckiego producenta samochodów to świetny przykład na to, jak firma poprzez opracowanie nowej polityki i zasad działania może zapobiegać przyszłym, potencjalnym kryzysom, które wpływają na jej płynność finansową.

Więcej na ten temat pisze portal Wprost.pl 👉

Artykuł ukazał się w serwisie @auto.wprost.pl:dnia 29 czerwca 2023 r. Zapraszamy do zapoznania się z jego pełną wersją:» Półprzewodniki to wciąż wyzwanie. Gigant znalazł na nie sposób