Toggle accessibility panel
Alt 0
Accessibility settingsAlt S
Top accessibility panelAlt 1
Right accessibility panelAlt 2
Bottom accessibility panelAlt 3
Left accessibility panelAlt 4
Show keyboard shortcuts accessibility panelAlt 5
Toggle keyboard shortcuts accessibility panelAlt 6
Reset all accessibilityAlt Q
Change font sizeAlt A
Increase font sizeAlt +
Reset font sizeAlt X
Decrease font sizeAlt -
Change line height Alt H
Increase line heightAlt U
Reset line heightAlt J
Decrease line heightAlt M
Change letter spacingAlt >
Increase letter spacingAlt R
Reset letter spacingAlt F
Decrease letter spacingAlt V
Change word spacingAlt <
Increase word spacingAlt E
Reset word spacingAlt D
Decrease word spacingAlt C
Readable fontAlt G
Highlight titles Alt T
Text zoomAlt Z
Invert colorsAlt I
Bright contrastAlt W
Dark contrast Alt B
Keyboard navigationAlt K
Big white cursor Alt Y
Big black cursor Alt N
Prevent animationAlt P
Skip to page content
0
0

Jakie pomysły mają firmy na przetrwanie w kryzysie?

Udostępnij ten artykuł:

Z badania firmy ubezpieczeniowej Wiener „Małe, średnie firmy – wielkie wyzwania na 2023” wynika, że to, jak przedsiębiorstwa reagują na niekorzystną sytuację gospodarczą, zależne jest od ich wielkości.

Okazuje się, że największe przedsiębiorstwa, zatrudniające co najmniej 50 pracowników, rzadziej niż mniejsze decydowały się na podwyżki cen produktów i usług (57 proc. dużych firm vs. 67 proc. małych). Skupiały się na budowaniu poduszki finansowej (39 proc.), a co trzecia wystąpiła o dotacje. Duże firmy trzy razy częściej niż najmniejsze decydowały się na ubezpieczenie majątku firmy (31 proc. dużych vs. 9 proc. małych firm) oraz poszerzenie działalności w Polsce (28 proc.) i za granicą (16 proc.). Co piąta przeniosła działalność do internetu.

Natomiast najmniejsze firmy (zatrudniające 1–9 pracowników) na kryzys zareagowały podwyżką cen usług. Zdecydowało się na to aż 67 proc. właścicieli przedsiębiorstw. Małe biznesy w odpowiedzi na niekorzystną sytuację gospodarczą musiały również ograniczyć inwestycje – przyznało to aż 6 na 10 firm. Częściej również zmniejszyły wydatki na reklamę (38 proc. małych firm vs. 23 proc. średnich firm). 12 proc. właścicieli ograniczyło działalność swojej firmy w Polsce, a co dziesiąty – także za granicą.

O szczegółach badania pisze @Rzeczpospolita

Artykuł ukazał się w artykule @Rzeczpospolita:dnia 29 czerwca 2023 r. Zapraszamy do zapoznania się z jego pełną wersją:» Jakie pomysły mają firmy na przetrwanie w kryzysie?

Udostępnij ten artykuł:

PMR w mediach

pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
lat na rynku
0 +
postępowań
0 +
klientów
0 +
pl_PLPolish
Przewiń do góry