Google podążając za przykładem Facebooka zakaże reklamowania kryptowalut. Od czerwca reklamy wirtualnych pieniędzy znikną z najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki.
Google, podążając za przykładem Facebooka, który w styczniu wprowadził zakaz reklamowania kryptowalut na portalu społecznościowym, ogłosiło, że od czerwca w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie nie również będzie można umieszczać żadnych reklam platform Bitcoin, Ethereum, a także innych narzędzi spekulacji finansowych oraz hazardu.
Google w ten sposób chce zmierzyć się z nowymi zagrożeniami, przed którym chronić chce internautów. Zmiana polityki reklamowej to skuteczny środek zaradczy choćby z tego względu, że obie firmy – Google i Facebook – kontrolują większość światowego rynku reklam. Zakaz obejmie nie tylko popularne AdWordsy, ale także reklamy na YouTube oraz wszystkich portalach, które udostępniają przestrzeń reklamową Google.
Eksperci rynków walutowych oraz doradcy biznesowi przyjmują te zmiany z zadowoleniem.
Zakazem objęte zostaną nie tylko kryptowaluty, ale także wirtualne pieniądze stosowane w grach, które można kupić za realne waluty, gry hazardowe oraz inne instrumenty spekulacji finansowych.
dnia 15 marca 2018:
» Google zakaże reklam kryptowalut i pieniędzy wirtualnych już od czerwca