0
0
Skutki zatajenia informacji mających istotny wpływ na toczące się postępowanie upadłościowe konsumenta - część 2
Niniejszy artykuł stanowi kontynuację wątku dezinformacji w postępowaniu upadłościowym konsumenta i skutków jakie może to wywołać. Większość aktów prawnych zawiera katalog podmiotów, do których mogą być stosowane zawarte w nich przepisy. Ustawa Prawo upadłościowe nie stanowi w tym wyjątku, zawiera ona bowiem zapisy, które regulują zakres podmiotów uprawnionych do skorzystania z procedury upadłości. Zasadniczy podział instytucji upadłości obejmuje postępowanie upadłościowe prowadzone wobec przedsiębiorców...
Kto jest kim w postępowaniu restrukturyzacyjnym i upadłościowym część 2
Udział w postępowaniu upadłościowym lub restrukturyzacyjnym wymaga zaangażowania, poznania swoich obowiązków oraz dostępnych narzędzi do ich realizacji. Jedna z podstawowych zasad prawa głosi „ignorantia iuris nocet” co oznacza „nieznajomość prawa szkodzi”. Dlatego niniejszym artykułem kontynuujemy cykl, w którym stopniowo będziemy przybliżać naszym czytelnikom kto jest kim w postępowaniu restrukturyzacyjnym i upadłościowym. Syndyk Masy Upadłości Czy można przeprowadzić postępowanie upadłościowe...
Ochrona sygnalistów - nowe obowiązki
Jak wdrożyć przepisy o ochronie sygnalistów? Zatrudniasz więcej niż 50 osób na umowie o pracę i umowie zlecenia? Jesteś kierownikiem/dyrektorem urzędu oraz jednostki organizacyjne gminy lub powiatu liczącej więcej niż 10 000 mieszkańców? Wdróż procedury dotyczące sygnalistów chroń się przed odpowiedzialnością! Kto musi wdrożyć przepisy? https://pmr-restrukturyzacje.pl/zniknie-co-piaty-lokal-prace-straci-250-tys-osob/Zgodnie z art. 23 ust. 1 ustawy o ochronie sygnalistów przepisy musi wdrożyć:...
Firma na Skraju Upadłości. Kryzys czy Nowa Szansa na Sukces?
Analiza danych dotyczących zjawiska upadłości firm w Europie według dostępnych rejestrów pozwala na wyciągnięcie wniosków, iż skala zjawiska upadłości w Polsce nie jest tak duża jak w krajach Europy zachodniej. Czy zatem upadłość jako zakończenie bytu przedsiębiorstwa jest tak samo postrzegana w Europie? Czy są narzędzia chroniące przed upadłością i czy przedsiębiorcy z nich korzystają? W Europie, w ciągu pierwszych trzech lat działalności, około 30% nowych firm kończy działalność. W ciągu pięciu...
Skutki zatajenia informacji mających istotny wpływ na toczące się postępowanie upadłościowe konsumenta - część 1
Osoby nadmiernie zadłużone doświadczają wykluczenia społecznego, a szczególnie jest to widoczne w sferze finansowej. Niejednokrotnie osoby te uciekają w szarą strefę, by ukryć się przed egzekucją komorniczą. Ogłoszenie upadłości może doprowadzić do umorzenia zobowiązań bez konieczności ich spłaty lub spłaty w niewielkim zakresie. Instytucja upadłości konsumenckiej ma w swoim założeniu pomagać osobom nadmiernie zadłużonym w tzw. świeżym starcie, czyli ma doprowadzić do powrotu tych osób do pełni uczestnictwa...
Kto jest kim w postępowaniu restrukturyzacyjnym i upadłościowym część 1
Udział w postępowaniu upadłościowym lub restrukturyzacyjnym wymaga zaangażowania, poznania swoich obowiązków oraz dostępnych narzędzi do ich realizacji. Jedna z podstawowych zasad prawa głosi „ignorantia iuris nocet” co oznacza „nieznajomość prawa szkodzi”. Dlatego niniejszym artykułem chcielibyśmy rozpocząć cykl, w którym stopniowo będziemy przybliżać naszym czytelnikom kto jest kim w postępowaniu restrukturyzacyjnym i upadłościowym. Zarządca masy sanacyjnej Jednym z rodzajów postępowań restrukturyzacyjnych...
Postępowanie o zmianę układu część 2
Druga szansa dla Twojej firmy W maju tego roku na stronie internetowej PMR Restrukturyzacje S.A. ukazał się artykuł wprowadzający do zagadnienia jakim jest postępowanie o zmianę układu. Zaprezentowana tematyka spotkała się z Państwa zainteresowaniem i ujawniła, że nie wszyscy przedsiębiorcy będący w trakcie wykonania układu przyjętego w postępowaniu restrukturyzacyjnym mają świadomość istnienia takiego rozwiązania oraz możliwości i korzyści jakie za sobą niesie. Rozpocząć należy od wyjaśnienia konsekwencji...
Procesy Restrukturyzacji firmy przy zagrożeniu niewypłacalnością we współpracy z doradcą restrukturyzacyjnym
W kontekście prawa restrukturyzacyjnego, restrukturyzacja firmy odnosi się do procesu, którego celem jest przekształcenie i dostosowanie struktury finansowej, organizacyjnej lub operacyjnej przedsiębiorstwa w celu poprawy jego kondycji finansowej, efektywności lub szans na przetrwanie. Prawo restrukturyzacyjne jako zbiór przepisów i procedur ma na celu ułatwienie przedsiębiorcy przejść przez proces, aby uniknąć bankructwa. Pamiętajmy, iż celem postępowania restrukturyzacyjnego, celem wynikającym...
Upadłość konsumencka – szansa na nowy start
Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Centralny Ośrodek Informacji Gospodarczej, w pierwszych 5 miesiącach 2024 roku upadłość konsumencką ogłosiło 9184 osób. Jest to najwyższa, jak do tej pory liczba upadłości konsumenckich w historii istnienia tej instytucji. Co te dane oznaczają i czego możemy się spodziewać? Rosnąca liczba upadłości konsumenckich wynika przede wszystkim z trudnej sytuacji ekonomicznej wielu konsumentów, które nie mając innego wyjścia sięgają – jak może się wydawać – po środki...
Negocjacje z wierzycielami w procesie restrukturyzacji? Czy mediacja pomaga w restrukturyzacji firmy?
Negocjacje z wierzycielami w procesie restrukturyzacji odnoszą się do prób osiągnięcia porozumienia między przedsiębiorstwem (dłużnikiem) a jego wierzycielami w celu restrukturyzacji zobowiązań finansowych i poprawy kondycji finansowej przedsiębiorstwa. Proces ten ma na celu znalezienie równowagi pomiędzy interesami dłużnika, który chce uniknąć bankructwa, a interesami wierzycieli, którzy dążą do odzyskania jak największej części swoich należności. Aby osiągnąć cel w procesie restrukturyzacji ważne...
1 ... 3 4 5 6 7 ... 36

PMR w mediach

pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
lat na rynku
0 +
postępowań
0 +
klientów
0 +
pl_PLPolish
Przewiń do góry