Toggle accessibility panel
Alt 0
Accessibility settingsAlt S
Top accessibility panelAlt 1
Right accessibility panelAlt 2
Bottom accessibility panelAlt 3
Left accessibility panelAlt 4
Show keyboard shortcuts accessibility panelAlt 5
Toggle keyboard shortcuts accessibility panelAlt 6
Reset all accessibilityAlt Q
Change font sizeAlt A
Increase font sizeAlt +
Reset font sizeAlt X
Decrease font sizeAlt -
Change line height Alt H
Increase line heightAlt U
Reset line heightAlt J
Decrease line heightAlt M
Change letter spacingAlt >
Increase letter spacingAlt R
Reset letter spacingAlt F
Decrease letter spacingAlt V
Change word spacingAlt <
Increase word spacingAlt E
Reset word spacingAlt D
Decrease word spacingAlt C
Readable fontAlt G
Highlight titles Alt T
Text zoomAlt Z
Invert colorsAlt I
Bright contrastAlt W
Dark contrast Alt B
Keyboard navigationAlt K
Big white cursor Alt Y
Big black cursor Alt N
Prevent animationAlt P
Skip to page content
0
0

Hawe Telekom w restrukturyzacji składa nowe propozycje układowe

Udostępnij ten artykuł:

Zarząd Hawe Telekom, w związku z ustabilizowaniem działalności biznesowej spółki, złożył w sądzie restrukturyzacyjnym w Warszawie modyfikację wstępnych propozycji układowych. Są one aktualizacją wniosku o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego z ubiegłego roku. Propozycja przewiduje spłatę 100 proc. wierzytelności głównej wszystkim wierzycielom. Propozycje są szczególnie atrakcyjne dla mniejszych wierzycieli, którzy w przypadku długu do 10 tys. zł zostaliby spłaceni w całości wyłącznie w formie pieniężnej.

Hawe Telekom aktualizację uzasadnia poprawą warunków, w jakich funkcjonuje spółka oraz postępem prac nad restrukturyzacją, które pozwalają na zmianę pierwotnych założeń.

– Złożona dzisiaj propozycja daje wierzycielom możliwość odzyskania 100 proc. wierzytelności z kwoty głównej. Spłata, w zależności od grupy wierzycieli, nastąpiłaby w formie pieniężnej lub poprzez konwersję długu na udziały Hawe Telekom, a następnie na akcje spółki Mediatel, przy czym wierzyciele do kwoty 10 tys. zł zostaliby spłaceni w całości w formie pieniężnej – wyjaśnia Paweł Paluchowski, prezes Hawe Telekom. – Część wierzycieli mogłaby odzyskać swój kapitał nawet w ciągu dwóch tygodni od doręczenia prawomocnego postanowienia sądu o zatwierdzeniu układu.

Nowa propozycja układowa dokładnie określa dla każdej grupy wierzycieli moment i sposób spłaty wierzytelności. Dla swojego największego wierzyciela – Agencji Rozwoju Przemysłu, spółka opracowała dwa warianty spłaty. W I wariancie zobowiązanie wobec ARP zostałoby spłacone w ciągu 14 dni od daty uprawomocnienia się postanowienia sądu. Ta opcja wiąże się jednak z 29 proc. redukcją należności głównej. Pozostałe 71 proc. byłoby pokryte z refinansowania dokonanego przez inwestora zewnętrznego. Przyjęcie II wariantu natomiast oznacza odzyskanie 100 proc. wierzytelności głównej. W tym przypadku spłata rozpoczęłaby się do 15 miesięcy od uprawomocnienia się postanowienia sądu i przebiegałaby w równych kwartalnych ratach rozłożonych na osiem kolejnych lat.

– Decyzja o tym czy szybko odzyskać część wierzytelności, czy zaczekać i otrzymać całość, leży w kompetencjach prezesa ARP – wyjaśnia prezes Paluchowski. – Obydwa warianty, podobnie jak pozostałe przedstawione propozycje układowe, w optymalny sposób zaspokajają wierzytelności wszystkich uczestników postępowania. Chronią też interesy Skarbu Państwa, akcjonariuszy i samej spółki. Istotnym założeniem jest to, że jednocześnie pozwalają uzdrowić sytuację nie tylko w Hawe Telekom, by mogła spokojnie kontynuować realizację swoich celów biznesowych i skutecznie konkurować na rynku telekomunikacyjnym, ale również w Hawe SA, co pozwoli na spłatę wierzycieli także tej spółki.
Materiał ukazał się w serwisie wnp.pl:

dnia 30 stycznia 2017:
» Nowe propozycje układowe Hawe Telekom

Udostępnij ten artykuł:

PMR w mediach

pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
pmr-restrukturyzacje
lat na rynku
0 +
postępowań
0 +
klientów
0 +
pl_PLPolish
Przewiń do góry