Polski transport drogowy zagrożony falą bankructw
Nawet 10 tysięcy polskich firm przewozowych zajmujących się międzynarodowym transportem drogowym ma być zagrożonych bankructwem. Przyczyną jest drastyczny wzrost kosztów działalności, rosnące ceny paliw i wojna w Ukrainie.
Według ekspertów zajmującej się doradztwem biznesowym firmy PMR Restrukturyzacje, 30 proc. z przeszło 35 tys. przedsiębiorstw transportowych, które nie miały odpowiedniego zaplecza finansowego, może jeszcze w tym roku stracić płynność i znaleźć się na granicy upadłości. W najtrudniejszym położeniu są firmy, które swój biznes opierały na transporcie do krajów Europy Wschodniej. W wyniku sankcji nakładanych na Rosję i Białoruś oraz przerwanego łańcucha dostaw, wiele z nich nie może dziś w normalny sposób prowadzić swojej działalności. Część przedsiębiorców rezygnuje z transportu na Wschód także ze względów bezpieczeństwa. Z kolei ci, którzy chcą się przestawić na jazdę do Zachodniej Europy, zanim zorientują się w innych realiach rynkowych, mogą dokładać do interesu.
Publikacja w serwisie Rp.pl z komentarzem eksperckim Małgorzaty Anisimowicz, prezes zarządu PMR Restrukturyzacje i kwalifikowanego doradcy restrukturyzacyjnego.
Menu
Zobacz również
- Czym Charakteryzuje się dobra współpraca Przedsiębiorcy z Doradcą Restrukturyzacyjnym. Jak wybrać Doradcę Restrukturyzacyjnego? Czy czekać aż Sąd nam kogoś wskaże?
- Nieruchomości lokalowa mieszkalna oraz komórka lokatorska
- Udział w wysokości 1/4 w nieruchomości gruntowej zabudowanej położonej w Dziwiszowie
- Udział w 1/2 nieruchomości zabudowanej budynkiem magazynowo-produkcyjnym w miejscowości Szczytnica 2
- Udział w 1/2 nieruchomości zabudowanej budynkiem w miejscowości Szczytnica
- Nieruchomość rolna w miejscowości Szczytnica
- 1/2 udziału w nieruchomości zabudowanej budynkami w miejscowości Dłużyna Górna
- 1/2 udziału w nieruchomości gruntowej w miejscowości Dłużyna Górna
- 1/2 udziału w nieruchomości zabudowanej w Bytomiu
- Dom w Mierzwinie
dowiedz się więcej»